giovedì 28 febbraio 2019

Wood and Butterflies



Ciao,
oggi posto l'ultimo progetto realizzato per il DT Call di ModaScrap.

Hello everyone,
today I'm pleased to share with you my last project creatied for ModaScrap DT call.


Per questo LO ho deciso di usare il set di carte Wood Effect di ModaScrap(https://www.modascrap.it/collections/paper-pack-12x12-12-fogli/products/modascrap-paper-pack-wood-effect).

For this layout I've decide to use ModaScrap's Wood Effect paper pad (https://www.modascrap.it/collections/paper-pack-12x12-12-fogli/products/modascrap-paper-pack-wood-effect).

Per la base ho usato la patterned n.8 perchè si abbinava molto bene al colore predominante delle mie foto.

As a base I've used patterned paper n.8 becouse matches perfectly with the main color of my photos.

Ho sfumato del gesso bianco sotto le foto e in alcuni punti del LO. Le foto sono state mattate con la carta patterned n.6 del set di carte Memories on Canvas, sempre di ModaScrap(https://www.modascrap.it/collections/paper-pack-12x12-12-fogli/products/modascrap-paper-pack-memories-on-canvas-12x12) e con un pezzo di carta velina.

I've added light touches fo white gesso under the photos and in some places of the project. Pictures were matted using a piece of patterned paper from Memories on Canvas pad (https://www.modascrap.it/collections/paper-pack-12x12-12-fogli/products/modascrap-paper-pack-memories-on-canvas-12x12) and with a piece of tissue paper.

Dove aver deciso la posizione delle foto, ho fatto delle timbrate usando una plancia di clear di ModaScrap che adoro.

When I've finally decided the right place for my photos, I've made some overlapping stamping using some of my favorite ModaScrap clear stamp.

Per le timbrate ho usato vari colori distress oxide mentre alcune timbrate sono state embossate con della polvere dorata e color verde lime.

I used different distress oxide colors in order to get movement to the background. Some stamping were made using gold and lime green embossing powder.

Avendo vari avanzi di carte della collezione Wood Effect ho deciso di usarle per realizzare le farfalle che ho poi ritagliato per avere i miei abbellimenti.

Using some paper scraps from Wood Effect paper pad, I created some butterflies, that I've fussy cut in order to have my embellishments.

Infine non mi è rimasto che assemblare tutto.

That's all ... Finally, my layout is completed.

Vi lascio alle immagini:

Here below you can see few close-ups:







Spero di avervi tenuto piacevolmente compagnia.
Ora non mi resta che incrociare le dita e vedere se avrò la possibilità di entrare a far parte del DT di ModaScrap.
A prestissimo

Thank you so much for stopping by ... see you soon!
Now I cross my fingers and I hope to be chosen for ModaScrap DT.
Nadia



Nessun commento:

Posta un commento